Björn Borg, onder het grote publiek vooral bekend als ondergoedmerk vanwege hun positie als marktleider, zet een nieuwe stap om het meest toonaangevende label binnen de sport fashion sector te worden. Het Zweedse Björn Borg doet dit door het lanceren van een innovatieve collectie Performance Underwear.
Ondergoed 2.0
Voor het najaar van 2016 brengt Björn Borg zes vernieuwende performance producten op de markt; drie ondergoeditems voor mannen en drie voor vrouwen. Ieder item binnen de collectie voorziet wat betreft functionaliteit in een andere behoefte terwijl de gehele collectie erop is gericht een hoge mate van comfort te bieden en atletische prestaties te bevorderen. Dit laatste gebeurt onder andere door de thermische balans van het lichaam te beïnvloeden; het materiaal waarvan het ondergoed is gemaakt, vervangt het bekende (comfortabele) katoenen ondergoed dat tijdens het sporten zwaar wordt, vochtig blijft en daardoor voor vertraging zorgt.
“We hebben het product langer dan 3 jaar op sporters en consumenten getest en meer dan 90% in onze testgroepen denkt dat performance underwear een game changer is, voornamelijk door de perfecte pasvorm”, zegt Mija Nideborn, Design en Product Director Björn Borg.
Tech features:
- Alle Björn Borg performance underwear is gemaakt van wicking Hypro-Pro materiaal dat aanvoelt als een tweede huid, comfortabel is en snel droogt.
- Anti-schurende platte naden voorkomen irritatie van de huid bij intensief bewegen.
- Mesh panelen op en tussen de benen verbeterd ventilatie tijdens het bewegen.
- De FW16 collectie bevat onder andere een boxershort voor mannen met winddichte ‘panelen’ aan de voorkant.
De prijzen van de items variëren van 20 tot 50 euro en zijn te koop in de Björn Borg winkels, de geselecteerde sportretailers en natuurlijk op bjornborg.com.