We willen niet meer dat sportkleding alleen maar comfortabel is, maar verwachten ook dat we er leuk uitzien als we naar de gym gaan of tijdens een rondje hardlopen. Veel sportmerken zijn duidelijk bewuster bezig met het modische gevoel wat de kleding moet uitstralen. Natuurlijk blijft het nog steeds heel belangrijk dat de kleding comfortabel zit. Nu het fitte leven steeds populairder is geworden, eisen we nog meer dat we er goed uitzien tussen alle andere fitte mensen.
Het merk is gelanceerd in 2013, het is een Italiaans merk, geïnspireerd op Hawai. NO KA’OI betekend “de beste” in het Hawaïaans, als merk willen ze dan ook altijd naar het beste streven.
Er fashionable uit zien is belangrijk, maar wat dit merk laat zien gaat veel verder dan dat.
NO KA’OI is dan ook een Sport Couture merk. Hun visie is dat je in hetzelfde outfit waar je in hebt gesport, naar de yoga kan gaan, maar waarin je ook met je vrienden een drankje kan doen.
De FW15 collectie is geïnspireerd op de jaren 70, wat op dit moment ook een grote trend is in de mode.
Er is gebruik gemaakt van sportieve, maar modische silhouetten. Je ziet verschillende soorten stoffen, van glimmend tot elastisch, in mooie warmen kleuren. Die op een speelse manier worden gecombineerd.
In Nederland is NO KA’OI te koop bij Concrete in Amsterdam. Verder is het te koop bij de bekende warenhuizen en webshops. Je kan NO KA’OI vinden bij o.a. Selfridges, Harvey Nichols, Matches en Net-a-porter.
De prijzen variëren van 100 euro voor een korte broek tot 400 euro voor een jas.