Polar tilt haar fitness trackers naar een hoger niveau met de introductie van de kleurrijke Polar A360 met ingebouwde hartslagmeter. De Polar A360 is uitgerust met toonaangevende trainingsbegeleiding op basis van hartslagmeting, naast 24/7 activiteitsmeting. Al die informatie wordt weergegeven op een scherp en helder kleuren touchscreen van hoge resolutie. De A360 is waterbestendig en registreert de dagelijkse activiteit, het aantal stappen, calorieën, work-outs en je slaappatroon.
De Polar A360 is ontwikkeld om een 360°-lifestyle te begeleiden en dagelijkse beweging aan te moedigen. Het sporthorloge geeft een melding op het display en trilt om je te waarschuwen bij inkomende telefoongesprekken, SMS- en WhatsApp berichten, agenda-items, social media updates en om je er vriendelijk aan te herinneren om te gaan bewegen als je te lang stil zit.
De A360 is niet alleen stijlvol, maar ook comfortabel dankzij polsbanden in de maten Small, Medium en Large voor een perfecte pasvorm. De A360 match je met je persoonlijke stijl met de verwisselbare, zachte siliconen polsbandjes, die verkrijgbaar zijn in 5 verschillende kleuren: Powder White, Charcoal Black, Neon Green, Sorbet Pink en Navy Blue.
Volledig opgeladen registreert de A360 twee weken lang 24/7 al je dagelijkse activiteit en slaappatroon, inclusief een uur training per dag. Train je liever met een hartslagsensor om je borst, dan kun je ook nog steeds de Polar H7 hartslagsensor gebruiken. Bovendien kun je met de Polar H7 hartslagsensor de unieke Polar Fitness Test doen. Deze conditietest voer je in rust uit en vertelt je binnen 5 minuten hoe het met je conditieniveau gesteld is. De A360 komt in november 2015 op de markt en kost € 199.95.
“Het geheim van de wereldberoemde Polar-nauwkeurigheid schuilt in de manier waarop de sensor de data verzamelt en in de interpretatie ervan. Wij hebben ons eigen algoritme voor optische hartslagmeting ontwikkeld en optimaliseerden het hardware design om te garanderen dat de A360 voldoet aan de nauwkeurigheids- en kwaliteitsstandaarden, die gebruikers ondertussen van Polar verwachten”, zegt Marco Suvilaakso, Global Product Director bij Polar. “Polar creëerde de eerste hartslagmeter en wij blijven, 38 jaar later, de meest vertrouwde industrie standaard op het gebied van hartslagmeting.”
De nieuwste Polar wearable doet nog veel meer dan het meten van je dagelijkse activiteit: het sporthorloge geeft persoonlijke trainingsbegeleiding en motiveert je om doelen te realiseren. De A360 is uitgerust met unieke Polar Smart Coaching functies zoals Activity Guide en Activity Benefit, die je dagelijks praktische tips geven om je activiteitsdoelen te behalen en je vertellen wat het effect ervan is op je gezondheid.
Je dagelijkse beweging, slaappatroon en je trainingen op hartslag zijn altijd en overal te bekijken in de Polar Flow app (voor iOS of Android) op je smartphone, met een grondige analyse van je dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse activiteit. De Polar Flow webservice biedt ook toegang tot een persoonlijk fitheids- en trainingsdagboek. Wie traint met een coach of personal trainer krijgt bovendien via Polar Flow for Coach extra trainingsondersteuning. Via de webservice maak je eenvoudig een koppeling met je coach of personal trainer, zodat je work-outs kunt delen en feedback en tips kunt ontvangen.
Met de A360 kun je ook deelnemen aan groepslessen in sportscholen die gebruik maken van Polar Club . De A360 zorgt ervoor dat, tijdens de groepsles, je hartslag automatisch, live wordt weergegeven op het grote scherm. Je ziet, net als de andere deelnemers, de hartslagzone waar je je in bevindt en de instructeur geeft aan of je harder of zachter moet gaan. Zo haal je samen het beste resultaat uit je training. Na de les zie je je resultaten in de Polar Flow app op je smartphone. Geen hartslag gaat verloren, waar je ook bent.
De Polar A360 is wereldwijd vanaf november verkrijgbaar, zowel online als bij de dealers, in de kleuren Charcoal Black (zwart, maat M en L) en Powder White (wit, maat S). De verkoopadviesprijs bedraagt € 199.95. Andere kleuren zoals Sorbet Pink (roze, S) en Navy Blue (blauw, M) volgen snel na de introductie. Verwisselbare polsbandjes in diverse maten zijn vanaf begin volgend jaar te koop in de kleuren Powder White, Charcoal Black, Sorbet Pink, Navy Blue en Neon Green.
https://www.youtube.com/watch?v=BsVd4NAI5z0
1 comment
Zéér slechte service voor Polar a360
Mijn nog niet 2 maanden oude horloge (met volledige garantie) geeft met zo’n 30 -45 seconden vertraagd de hartslag weer. Eerst dacht ik een hartprobleem te hebben. Daarna wisselde ik mijn horloge uit met die van een vriendin en bleek het aan mijn horloge te liggen. Een extra check door een hartslagband rond mijn borst wees opnieuw uit dat het aan mijn horloge lag. Nadat ik eerst vrienden had overtuigd ook zo’n horloge te kopen, wat zij deden, het internet had afgestruind naar mogelijke oorzaken (hartfalen, hartproblemen) ben ik naar de dealer gereden.
Naar mediamarkt. ‘Mevrouw, we sturen het op en dan krijgt u het in 2 -4 weken terug. Of het nog steeds onder de volledige garantie valt, maakt niet uit en wat u in de tussentijd moet doen, tja misschien eentje van iemand lenen’. En anders, als u daar bezwaar tegen heeft, moet u maar contact opnemen met Polar. Hier hebt u het telefoonnummer.
Ik besloot zelf contact op te nemen met Polar. Weinig begrip daar: ‘Stuur maar op en dan ontvangt u het terug binnen 2 – 4 weken’. Ik zei dat er volledige garantie op zat en dat ik graag wilde weten wat ik kon doen zonder het horloge midden in mijn trainingstijd zo lang kwijt te zijn.
‘Resetten dan maar naar de fabrieksinstellingen door op de flow app het tandwiel in te drukken. En als het niet lukt, belt u maar terug.’, was het antwoord
Op mijn ipad opende ik de flow app, waar geen tandwiel te ontdekken viel. Dus opnieuw gebeld naar Polar. Nu kreeg ik te horen dat het resetten ook niet kon op een ipad en dat het via de pc moest. Bovendien vertelde deze man aan de telefoon dat resetten geen zin had; het zou wel aan het horloge liggen.
Op mijn opmerking dat ik van zijn collega dit advies had gekregen slechts een paar minuten geleden, antwoordde hij dat het altijd te proberen viel.
Om mij telefonisch bij te staan tijdens het zoeken naar de goede app, was de man aan de telefoon kennelijk te veel. Nee hoor dat doe ik niet, het kan wel 25 minuten duren. Ik vroeg hem dan op zijn minst even te wachten tot het programma begon omdat ik al achter de pc had plaatsgenomen. Ook daar had deze man geen trek in.
Uiteindelijk is het mij gelukt om het horloge terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Een deel van de gegevens raakte ik kwijt.
De volgende dag bleek dat het horloge geen verbinding meer kon krijgen met de flow app op de ipad. Opnieuw gebeld met Polar. Opnieuw: ‘Stuur maar op en dan ontvangt u het terug binnen duurt 2 – 4 weken’. Op mijn bezwaar dat het nog niet eens duidelijk was of het vorige geconstateerde defect was opgelost en zich nu al weer een nieuw defect optrad en ik zo het vertrouwen in het product verloor, kwam als reactie ‘Nou daar kan ik niets aan doen’. Vervolgens werd het contact van hun zijde verbroken.
Opnieuw gebeld en dit keer koos ik niet voor de optie ‘producten en reparaties’ maar voor de optie ‘verkoop’. Het moet gezegd: de vrouw aan de telefoon was veel klantgerichter dan welke van haar collegae bij ‘producten en reparaties’.
Uiteindelijk zit ik nu met een horloge waarin ik alle vertrouwen ben kwijt geraakt en dat ik op zijn minst 2-4 weken kwijt ben.
Inmiddels begreep ik na enig onderzoek op google, dat ik wanneer een defect product in de garantieperiode niet binnen een redelijke termijn van 3 weken is gerepareerd of vervangen, ik recht heb op teruggave van het bedrag dat ik betaalde.