Om de deelnemers van Nike’s ‘We Own The Night’, de jaarlijkse 10 KM run voor vrouwen, een blijvende herinnering mee te geven heeft The Boyscouts een medaille ontworpen. Nike heeft dit Nederlandse accessoire label gevraagd een speciaal sieraad te ontwerpen dat elke deelnemer bij de finish ontvangt. The Boyscouts staat bekend om haar elegante producten voor stoere vrouwen. Voor deze gelegenheid maakt The Boyscouts een ketting die symbool staat voor overwinning.
Geïnspireerd op Nike+ running app
Het ontwerp van The Boyscouts door designer Zelda Beauchampet is gebaseerd op de trofeeën die te behalen zijn in de Nike+ Running app. In het midden de trofee van de 10km, gelijk aan de race van WOTN, daarnaast een icoontje van de running levels en een voor de racewinner.
‘De drie bedeltjes hebben allemaal een andere kleur: zilver, goud en rosé goud. Of je nou als eerste of als laatste over de finish komt: het is een persoonlijke prestatie: een overwinning op jezelf’ vertelt Zelda.